תפריט סגור

קידום אתרים

קידום אתרים מביא את האתר שלך גבוה במנוע החיפוש ולוקח את העסק שלך צעד אחד קדימה, מעל כולם, שילוב של טכניקות שונות מאפשרות לגוגל לזהות כי האתר שלך הוא הרלוונטי ביותר לשאילתה שעולה ולהציג אותו בתוצאות המובילות. התוצאה – יותר גולשים באתר, יותר לקוחות בעסק. ההחלטה לבצע קידום מקצועי היא אחת החשובות עבור העסק שלך. מעל ל-60% מהמשווקים מאמינים שזוהי הדרך להצליח באינטרנט ובממוצע הם משקיעים בכך כ-40% מתקציב השיווק שלהם. השנים האחרונות הראו שפעולות אלו משתלמות וכי יותר ויותר פעולות מתבצעות ברשת ומכאן, אם העסק שלך יעלה על המפה של גוגל, הוא יהיה פעיל יותר, יגיעו אליך יותר לקוחות והרווחים צפויים לגדול.

 

מה זה קידום אתרים ואיך הוא עובד?

קידום אתרים (SEO – Search Engine Optimization) הוא תהליך שנועד להביא תנועה לאתר בצורה אורגנית. מדובר על מכלול פעולות אשר מיועדות לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש וכאשר האתר נמצא במיקום גבוה, החשיפה עולה, הכניסות אליו עולות וכתוצאה מכך העסק מרוויח יותר לקוחות.
כדי להצליח בקידום יש לבצע פעולות רבות ומגוונות כולל: זיהוי מילות מפתח רלוונטיות להשגת תנועה, כתיבת תוכן איכותי ושימושי, אופטימיזציה של התוכן הן למנועי החיפוש והן לגולשים, יצירת קישורים בתוך האתר, הבאת קישורים על האתר ולאורך כל הדרך יש למדוד את התוצאות כדי לקבוע מהן הפעולות העתידיות שיש לבצע.

 

המטרה הראשית והדרך להשיג אותה

המטרה הראשית היא לקדם את האתר למעלה בתוצאות החיפוש בביטויים הרלוונטיים עבור העסק ולקוחותיו. אין זה מספיק להיות במקום הראשון במילות מפתח מסוימות אלא חשוב להיחשף לקהל רחב שיכול באמת להתעניין בעסק שלך. החוכמה היא להצליח להביא תוצאות שיהיו גבוהות יותר מההשקעה שלך, זאת אומרת להביא לתנועה איכותית שתביא בסוף לידים ומכירות לעסק, ולשם כך חשוב מאד לבצע מחקר מקדים מעמיק ולהבין את העסק.

מעבר לכך שיש צורך במקצועיות בלתי מתפשרת, כשהדבר נוגע לעולם של קידום אתרים, חובה להיות קשובים ולהבין את תחום העיסוק. האתר שלך מציג אותך, את היכולות והייחודיות שלך ולכן חשוב שנכיר, שנגדיר מראש מטרות ושתהיה דרך ברורה להגיע אליהן.

 

הפרמטרים המרכיבים את קידום האתר

המשימה ברורה, קידום האתר והעסק שלך. האמצעים דורשים התייחסות לכל אחד מבין חמשת הפרמטרים הבאים:

  1. תוכן ומסר – האתר הוא הזדמנות נפלאה לקשר ראשוני אשר מתבצע דרך התוכן ובכלל זה תוכן כתוב, תמונות, מדריכים, סרטונים והמלצות. על התוכן להיות ייחודי, אטרקטיבי ומושך.
  2. יציבות טכנולוגית – תקלות אשר מופיעות באתר ודפים שמובילים לדפים שלא קיימים, גורמים לא רק לפגיעה בקידום אלא לפגיעה בתדמית העסקית שלך.
  3. מהירות האתר – ככל שהשנים עוברות כך הסבלנות של הגולשים פוחתת. על האתר להיפתח מהר, המעבר צריך להיות אינטואיטיבי ונינוח, אחרת הגולשים לא יישארו בו.
  4. אסתטיקה – על אף שהתוכן חשוב, הדבר הראשון שהגולשים רואים זה האסתטיקה של האתר ואם הם מתחברים אליו, הם נשארים, צופים ביותר דפים והסיכוי ליצירת קשר עם העסק עולה.
  5. נגישות ושימושיות – היום כל אתר צריך להיות נגיש, לא רק בשל דרישות החוק אלא גם בשל העובדה שחשוב שהעסק שלך יהיה זמין לכולם.

 

מהן היתרונות?

אחד הכלים השיווקיים החשובים ביותר בעסק שלך הוא האתר. האתר הוא נכס לכל דבר, הקיום שלו תלוי רק בך, אף אחד לא יכול להוריד אותו מהרשת סתם כך והתנועה שתגיע אליו תהיה איכותית וממוקדת. בין אם העסק שלך חדש ובין אם ותיק, בין אם גדול ובין אם קטן, קידום אתרים מקצועי יכול להוביל אותך בדיוק למקום אליו ציפית.

קידום לטווח הארוך

היתרון של קידום אורגני הוא הטווח הארוך. נכון, הפעולות אינן מתרחשות בין לילה, אך ככל שההתמדה גדלה כך החשיפה גדולה ואיכותית יותר. לאורך זמן הקידום האורגני מפחית את התלות בתקציב ממומן ומביא תוצאות שמתבטאות בלקוחות איכותיים בעסק.

מפחית את התלות בקידום ממומן

קידום ממומן יכול להיות טוב למה שקורה כאן ועכשיו אך ברגע שהתקציב מסתיים גם הקידום נעלם והעסק מפסיק ליהנות מתנועה מהרשת. מעבר לכך, 95% מהלחיצות המתבצעות בגוגל מתבצעות על התוצאות האורגניות ואת התנועה הזו העסק שלך צריך.

מבדיל בין עסק למותג

קידום אתרים באינטרנט היא דרך מעולה ליצור מותג וזאת על ידי הצגת המומחיות שלך. ברגע שהגולשים קוראים עליך, על היכולות שלך ומבינים את היתרון היחסי שלך, הם תופסים ממך מותג ורוצים לקבל דווקא ממך את השירות. פעולות נכונות ומקצועיות ישימו אותך במרכז העניינים.

מניע לפעולה

תכנון נכון של הקידום יוביל את הגולשים באתר לבצע את הפעולה הרצויה. הפעולה יכולה להיות יצירת קשר, הרשמה לרשימת תפוצה ואפילו קניה ישירה. כל האפשרויות קיימות וכשהפעולות המתאימות מתבצעות האתר מתחיל לעבוד בשבילך.

קידום אורגני מביא תנועה משתלמת לאתר ולעסק

תנועה גדולה, ממוקדת, איכותית יחד עם דיוק המסרים והנעה לפעולה הרצויה יובילו את הלקוחות הנכונים לעסק במחיר משתלם. זו יכולה להיות אחת ההשקעות המשתלמות לעסק כאשר היא יכולה להביא תנועה רבה וחשוב לא פחות, מדויקת.

 

ההבדל בין קידום אתרים אורגני לממומן

ישנם שני אמצעי קידום ברשת: האחד אורגני והשני ממומן:
אורגני = פעולות טבעיות אשר מובילות לכך שהקהל מכיר, מחבב וסומך על העסק מספיק כדי להפוך מגולש ללקוח משלם.
ממומן = רכישת שטח פרסום בעלות שנקבעת מראש ושמפסיקה ברגע שהתקציב מסתיים.

קידום אתרים אורגני כולל פעולות שונות אשר יחדיו מראות לגוגל כי האתר רלוונטי עבור חיפושים שונים שהגולשים מתעניינים בהם. מדובר במכלול רחב של משימות לרבות אופטימיזציה של האתר, בחינת כל הכותרות בעמודים השונים, הוספת תכנים, יצירת קישורים פנימיים וחיצונים, הגדרת העמודים, שיפור חוויית המשתמש, בחינת המהירות ועוד.

החיסרון הגדול ביותר של SEO (קידום אורגני) הוא בקצב שלו. בעוד שקידום ממומן יכול להיות מהיר ולהוביל לתוצאות גם תוך דקות אחידות, האורגני יכול לקחת חודשים ארוכים עד שנראות התוצאות. כמובן, ככל שמשקיעים יותר בקידום כך התוצאות עשויות להיות מהירות יותר אך יש לבחון כל מקרה לגופו ולהעריך את לוח הזמנים ברגע שיוצאים לדרך.

קידום ממומן הוא למעשה מודעת פרסום אשר עולה מיד ברגע שהיא מאושרת והיא ממשיכה "לרוץ" כל עוד יש תקציב לכך. פעולה זו יכולה להיות מעולה למבצעים, לאתרים חדשים שרוצים לקבל "בוסט" של תנועה ולראות תוצאות מהירות.

החסרונות של הקידום הממומן הם קודם כל בעלויות. יש לשלם למערכת הפרסום על כל לחיצה וזו לא תמיד תהיה איכותית. כמו כן ברגע שהתקציב יורד, גם המודעה והעסק מפסיק ליהנות מתנועה.

קידום אתרים

תהליך קידום האתר בגוגל איך מתחילים?

קידום של האתר הולך יד ביד עם קידום העסק. האתר אמור לשרת את העסק, ליצור התעניינות ולהביא לקוחות ולכן המשימה היא לבחון את הצרכים שלך לפני שנתחיל לעבוד. הקידום יהיה מורכב מהשלבים הבאים:

שלב ראשון – בחינת המצב הנוכחי (כולל האתר, העסק, המתחרים וכו')

בתחילה חשוב להבין מה המצב הנוכחי ולשם כך נעלה שאלות שונות:

  • האם יש לך אתר או שיש לבנות אתר חדש?
  • מה המצב של האתר הנוכחי והאם הוא משרת אותך?
  • האם האתר מעביר את המסרים המתאימים לעסק שלך?
  • מה נדרש כדי להביא את האתר למקום הראשון בגוגל?
  • מיהם המתחרים שלך וכיצד אפשר לעקוף אותם?

חשוב לבצע אבחון, לראות את התמונה המלאה ורק לאחר שיש את כל הנתונים אפשר לבנות את הדרך הנכונה לקידום.

שלב שני – בניית אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה היא תוצר בחינת המצב הנוכחי. ברגע שיש מידע מקיף על השוק אפשר לקבוע מהן הפעולות הנדרשות כדי להביא את האתר (ומכאן את העסק) לתוצאות הטובות ביותר. האסטרטגיה תענה על הנקודות הבאות:

  • מילות המפתח שנרצה להתמקד בהן כאשר נחפש גם את ההזדמנויות שלא נוצלו וגם את התחרות ה"קשה" ביותר כדי להביא את האתר למעלה ולהביא לעסק לקוחות.
  • טיפול באתר עצמו כולל טיפול בכשלים שונים, אם זוהו, מעבר על התכנים השונים, קישורים אשר מובילים לדפים שלא קיימים וכל מה שיכול להפוך את החוויה של הגולש לטובה יותר.
  • קביעה כמה קישורים יש להוסיף לאתר מגורם חיצוני ומהי הדרך הטובה ביותר להשיג את אותם קישורים כך שיובילו לקידום איכותי בזמן הקצר ביותר.

שלב שלישי – יוצאים לדרך

פעולות הקידום מתבצעות באופן מתמיד. יש צורך לבדוק את האתר כל הזמן, את תקינותו, את המהירות שלו ולראות שהתוספים השונים עובדים בצורה אופטימלית. בעיות כמו אתר איטי צריכות להיות מטופלות באופן מקצועי ומהיר כדי להעניק למשתמש חוויה מעולה ולסמן לגוגל שהאתר בטיפול.

במקביל לכך יש להוסיף לאתר תכנים איכותיים אשר מייצגים היטב את העסק ושלא רק יקדמו את האתר אלא גם ידגישו את המומחיות שלך. במקביל, קידום אתרים ברשת דורש פעולה קבועה של קישורים כאשר אלה זהים להמלצות וגוגל, כמו אנשים, אוהב לראות אתרים שמקבלים המלצות רבות.

חשוב לציין כי לאורך כל הדרך יש לבדוק את התוצאות, לבדוק כי גוגל אכן סורק את כל דפי האתר, לראות כיצד הוא מתקדם וכל הזמן נפעל בשקיפות מולך כדי שיהיה לך קל להשוות את המצב החדש לקודם. שלב זה לא מסתיים אלא נמשך כל זמן שמשקיעים בקידום.

 

איך מודדים את פעולות הקידום?

אם יש לך אתר אך עוד לא ביצעת קידום אתרים במנועי חיפוש, אחת השאלות שיכולה לעלות אצלך היא כיצד אפשר למדוד את פעולות הקידום. אחת הדרכים הברורות ביותר היא לקבל יותר לקוחות לעסק שלך אך מה קורה עד לרגע שבו מגיעים לקוחות וכמה לקוחות בעצם יכולים להגיע רק בזכות הקידום? חוץ משיחות נכנסות, לידים ולקוחות, ישנם עוד קריטריונים שנבחנים כדי להעריך ולמדוד את פעולות הקידום:

מספר המבקרים – אחת השאלות שחשוב לענות עליהן היא מה מספר המבקרים באתר. אתר שאינו מקודם ככל הנראה לא יזכה למבקרים וככל שיתבצעו יותר פעולות כך המספר צריך לעלות.

יחס נטישה – מעניין לדעת כמה גולשים ביקרו באתר ומהו האחוז שהמשיך לדפים נוספים ומהו האחוז שנטש מיד לאחר הדף הראשון. בקידום נשאף לזרימה ולכך שהגולשים יצפו במספר דפים.

מקורות תנועה – חשוב לבדוק מהיכן נכנסים הגולשים. האם הם מגיעים מהרשתות החברתיות, דרך הקלדת שם העסק או האם על ידי העלאת שאילתה בגוגל? התשובות יעזרו לנו לדעת עד כמה הקידום איכותי.

קישורים נכנסים – קידום אתרים seo מתבסס על מספר פעולות ואחת מהן היא יצירת קישורים אשר מצביעים לגוגל על איכות ורלוונטיות האתר. השאיפה היא להגדיל את מספר הקישורים באופן מתמיד ושאלה יהיו איכותיים.

מעקב מילות מפתח – חשוב מאד להגדיר מראש מהן מילות המפתח בהן הקידום יתמקד ולבצע מעקב מתמיד אחר המיקומים כשהשאיפה היא לעלות כל הזמן.

 

המקצועיות שעושה את ההבדל

אתר אשר עולה לאוויר בגוגל ולא מקושר לשום מקום הוא עוד אתר שנבנה. ישנם מאות ואפילו מיליוני אתרים שאיש לא נכנס אליהם (מלבד הבעלים ואולי כמה חברים) מסיבה אחת פשוטה, הם לא מקודמים. לא כולם יכולים להיות במקום הראשון ומכאן אפשר להבין כי קידום אתרים בגוגל דורש הכוונה ומקצועיות. שום דבר לא קורה במקרה, על מנת שהאתר התקדם בתוצאות החיפוש חשוב לעשות את הדברים נכון, לצוות המקדמים של דיימונד דיגיטל ניסיון רב שנים בשיווק דיגיטלי לעסקים, אנו נשמח להכין עבורכם אסטרטגיה שיווקית שתשיג תוצאות במהרה.

שיחה ראשונית ללא התחייבות במרחק קליל אחד, השאירו פרטים בטופס צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם.

שאלות ותשובות

ממש כמו בכל תחום, תמיד עדיף לפנות למישהו שיש לו מספיק ידע וניסיון קודם כך שלא ייקח את האתר שלך ויעשה עליו ניסויים שונים. קידום לא טוב עלול לא רק להיות יקר אלא גם לפגוע בעסק בשל אי הגעת לקוחות ומומחה יוכל לבצע בדיוק את הפעולות הנדרשות, לחסוך בזמן ולהביא לתוצאות הרצויות.
קידום אתרים אורגני מפחית את התלות בפרסום ממומן. בנוסף, אתר מקודם הוא אתר שנחשב יותר בעיני הלקוחות אשר מחפשים את התוצאה הרלוונטית ביותר ומסתמכים על גוגל לשם כך. קידום שכזה מקדם לא רק את האתר אלא את העסק.
הזמן שלוקח לקדם את האתר תלוי בגורמים רבים: ותק האתר, מספר התכנים שיש בו, התחרות, בחירת מילות המפתח והאיכות של האתר (בעיני גוגל). בדרך כלל אפשר להתחיל לראות תוצאות תוך 4 עד 6 חודשים כאשר ככל שמשקיעים יותר כך התוצאות טובות יותר.
קידום האתר יכול להביא את האתר והעסק שלך לתוצאות מצוינות. בביצוע הפעולות הנכונות האתר יביא תנועה איכותית לעסק, באופן קבוע ורצוף.